SINGAPUR METODIKASI YORDAMIDA ARIFMETIK AMALLARNI OSON VA TEZ O'QITISH

06.12.2025 "Modern Science and Research" xalqaro ilmiy jurnali 1 seriyasi. Volume 4 Issue 12

Abstract. Ushbu maqola Singapur matematika o'qitish metodikasining CPA (Concrete-Pictorial-Abstract) yondashuvi asosida boshlang'ich sinf o'quvchilariga arifmetik amallarni o'qitishning nazariy asoslari va amaliy usullarini tahliI qiladi. Maqolada qo'shish, ayirish, ko'paytirish va bo'lish amallarini o'qitishda qo'llaniladigan vizual modellar, "Bar Model" usuli va o'yinlashtirilgan mashqlarning samaradorligi o'rganilgan. Asosiy e'tibor arifmetik tushunchalarni chuqur tushunishga qaratilgan bo'lib, an'anaviy mexanik yodlash o'rniga tushunishga asoslangan yondashuv tavsiya etiladi. Maqolada mental hisoblash strategiyalari, sonlarni aqlli parchalash usullari va xatolarni tuzatish metodlari batafsil yoritilgan. O'zbekiston ta'lim tizimi uchun amaliy ahamiyatga ega bo'lgan ushbu maqolada Singapur metodikasini mahalliy sharoitga moslashtirish yo'llari ko'rsatilgan, shuningdek, differensiallashgan ta'lim va individual yondashuv orqali har xil qobiliyatdagi o'quvchilarga arifmetik amallarni o'rgatishning samarali usullari taklif etilgan.

Keywords: Singapur matematikasi, CPA usuli, Bar Model, arifmetik amallar, vizual modellar, mental hisob, boshlang'ich matematika, differensiallashgan ta'lim.


Telegram ZENODO OpenAire Copernicus Cyberleninka Google Scholar Impact Factor