YOSH RASSOMLARNING IJODIY TAFAKKURINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK ASOSLARI

06.12.2025 "Modern Science and Research" xalqaro ilmiy jurnali 1 seriyasi. Volume 4 Issue 12

Abstract. Ushbu tadqiqot yosh rassomlarning ijodiy tafakkurini rivojlantirishga xizmat qiluvchi pedagogik omillar, metodlar va innovatsion yondashuvlarni o‘rganishga bag‘ishlangan. Ishda ijodiy tafakkurning nazariy asoslari, uning shakllanish bosqichlari va tasviriy sanʼat taʼlimida o‘quvchi shaxsining badiiy qobiliyatlarini rivojlantirishga ta’sir etuvchi sharoitlar tahlil qilinadi. Plein-air amaliyoti, kuzatuv asosidagi rasm, kompozitsion tafakkurni shakllantirish, ijodiy topshiriqlar va erkin ijod metodlarining samaradorligi ilmiy asoslangan. Tadqiqot natijalari yosh rassomlar bilan ishlashda kreativ muhit yaratish, individual yondashuv, motivatsion qo‘llab-quvvatlash va tasavvur jarayonini rag‘batlantirishning muhimligini asoslaydi.Ishlab chiqilgan metodik tavsiyalar tasviriy sanʼat o‘qituvchilari va ijodiy to‘garak rahbarlari uchun amaliy ahamiyatga ega.

Keywords: ijodiy tafakkur, yosh rassomlar, pedagogik jarayon, plein-air, badiiy qobiliyat, kompozitsion fikrlash, innovatsion metodlar, tasviriy sanʼat taʼlimi.


Telegram ZENODO OpenAire Copernicus Cyberleninka Google Scholar Impact Factor