29.09.2025 "Modern Science and Research" xalqaro ilmiy jurnali 1 seriyasi. Volume 4 Issue 9
Abstract. Ushbu maqola O‘zbekiston Respublikasi akademik litseylarida ona tili ta’limi jarayonida raqamli texnologiyalarni, jumladan, interaktiv ilovalar, elektron darsliklar va web - 2.0 vositalarini integratsiya qilishning nazariy asoslarini va amaliy imkoniyatlarini chuqur tahlil etib, bu texnologiyalarning talabalarning til ko‘nikmalarini, shu jumladan o‘qish, yozish, tinglash va gapirish qobiliyatlarini rivojlantirishdagi rolini ko‘rib chiqadi; shu bilan birga, O‘zbekiston ta’lim tizimining o‘ziga xos xususiyatlarini, masalan, “E-Maktab” tizimi va “Savodxon” ilovasi kabi milliy loyihalarni hisobga olgan holda, xorijiy tajribalarni (masalan, Yorùbá101 app va African Storybook loyihasi) moslashtirish orqali, raqamli vositalarning madaniy identiklikni saqlash va global ta’lim tendensiyalariga moslashishdagi ahamiyatini baholaydi, bu esa litseylarda ona tili darslarini interaktiv va moslashuvchan formatga o‘tkazishga xizmat qiladi.
Keywords: Raqamli texnologiyalar, ona tili ta’limi, akademik litseylar, interaktiv ilovalar, veb-2.0 vositalari, elektron darsliklar, madaniy identiklik, O‘zbekiston ta’lim tizimi, global pedagogika.