TARIX DARSLARIDA DRAMATIZATSIYA VA ROLLI O‘YINLARDAN FOYDALANISH

30.06.2025 "Modern Science and Research" xalqaro ilmiy jurnali 1 seriyasi. Volume 4 Issue 6

Abstract. Mazkur maqolada tarix darslarida dramatizatsiya va rolli o‘yinlardan foydalanishning nazariy va amaliy jihatlari tahlil etilgan. Interfaol metod sifatida bu usullar o‘quvchilarning darsdagi faolligini oshirish, tarixiy voqealarni chuqur anglash, tanqidiy fikrlash, empatiya va ijodkorlik kabi ko‘nikmalarini rivojlantirishga xizmat qiladi. Vygotskiy va Piaget nazariyalari asosida dramatik yondashuvlarning pedagogik ahamiyati yoritilgan. Shuningdek, dramatizatsiya va rolli o‘yinlarni dars jarayonida samarali qo‘llashga doir tavsiyalar keltirilgan.

Keywords: Tarix ta’limi, dramatizatsiya, rolli o‘yin, interfaol metodlar, Vygotskiy nazariyasi, Piaget nazariyasi, tanqidiy fikrlash, empatiya, ijodkorlik, o‘quvchi faolligi.


Telegram ZENODO OpenAire Copernicus Cyberleninka Google Scholar Impact Factor