IMKONIYATI CHEKLANGAN O'QUVCHILARGA MUSIQA FANINI O'QITISH MEATODIKASI

11.09.2025 "Modern Science and Research" xalqaro ilmiy jurnali 1 seriyasi. Volume 4 Issue 9

Abstract. Ushbu maqolada imkoniyati cheklangan o‘quvchilarga musiqa fanini o‘qitish metodikasi nazariy va amaliy jihatdan tahlil qilinadi. Musiqa darslarining psixologik, tarbiyaviy va ijtimoiy funksiyalari yoritilib, o‘quvchilarda shaxsiy rivojlanish, kommunikativ imkoniyatlar va ijodiy qobiliyatlarning shakllanishi tadqiq etilgan. Tadqiqot jarayonida qo‘shiq kuylash, cholg‘u chalish, ritmik mashqlar, musiqa terapiyasi va raqamli texnologiyalardan foydalanish natijalari ko‘rib chiqildi. Kuzatuvlar shuni ko‘rsatadiki, musiqa ta’limi imkoniyati cheklangan o‘quvchilarda emotsional barqarorlikni ta’minlash, ijtimoiylashuvni kuchaytirish, nutq va motorik ko‘nikmalarni rivojlantirishda samarali vosita hisoblanadi.

Keywords: imkoniyati cheklangan o‘quvchilar, musiqa ta’limi, metodika, musiqa terapiyasi, innovatsion texnologiyalar, inklyuziv ta’lim.


Telegram ZENODO OpenAire Copernicus Cyberleninka Google Scholar Impact Factor