O’ZBEKISTON RESPUBLIKASI IMKONIYATI CHEKLANGAN BOLALARGA TA’LIM BERISH MUAMMOLARI VA SAMARASI

19.12.2025 "Modern Science and Research" xalqaro ilmiy jurnali 1 seriyasi. Volume 4 Issue 12

Abstract. Bu maqola mamlakatimizdagi inkoniyati cheklangan bolalar ta’lim tarbiyasi masalasi va unga ko’rilayotgan choralar masalalari haqida bo’lib, maxsus ta’lim olayotgan imkoniyati cheklangan bolalarning extiyojlarini umumta’lim muosasalarida inklyuziv ta’lim asosida, ta’lim olishlariga yaratilayotgan imkoniyatlarga qaratilgan. Respublikamizdagi alohida yordamga muqtoj bolalarning rivojlanish darajasi, imkoniyati, nuqson xususiyatlari va qobilyatlariga ko’ra maxsus yoki umumta’lim tizimida ta’lim olishni amalga oshirish maqsadida inklyuziv ta’lim siyosati amalga oshirilmoqda. Ammo mamlakatimizda bu ta’lim turi haqida yetarlicha tushincha va malaka yetishmagani ko’p qiynchiliklarni keltirayotgani haqida. Inklyuziv ta’lim mazmun-mohiyati to’g’risidagi bilim va ma’lumotlar hali jamiyatda etarli emas. Tizimimizdagi Inklyuziv bilan integratsiya atamasi orasida juda katta farqni borligini anglash.

Keywords: inklyuziv ta’lim, imkoniyati cheklangan, integratsiya, meyori choralar, tizimga kiritish.


Telegram ZENODO OpenAire Copernicus Cyberleninka Google Scholar Impact Factor