20.07.2025 "Modern Science and Research" xalqaro ilmiy jurnali 1 seriyasi. Volume 4 Issue 7
Abstract. Ushbu maqolada zamonaviy ta’lim tizimining muhim yo‘nalishlaridan biri bo‘lgan STEAM ta’limi va uning tarkibiy qismlaridan biri — muhandislik fanining ahamiyati yoritilgan. STEAM yondashuvi fan, texnologiya, muhandislik, san’at va matematikani birlashtirgan holda o‘quvchilarda ijodkorlik, tanqidiy fikrlash va amaliy ko‘nikmalarni rivojlantirishga xizmat qiladi. Ayniqsa, muhandislik komponenti o‘quvchilarning real muammolarni hal etish, yangi g‘oyalarni yaratish va loyihaviy faoliyatni amalga oshirish qobiliyatlarini shakllantiradi. Maqolada muhandislik tafakkurining shakllanish jarayoni, uning boshlang‘ich va o‘rta ta’limdagi o‘rni hamda o‘quvchilarning kelajakdagi kasbiy yo‘nalishlarini tanlashdagi roli tahlil qilinadi. Natijada, muhandislik yondashuvi STEAM ta’limining markaziy va ijodiy asosini tashkil etishi isbotlanadi.
Keywords: STEAM ta’limi, muhandislik, texnologiya, fan, san’at, matematika, integratsiya, ijodkorlik, muammoli ta’lim, amaliy faoliyat, innovatsion tafakkur, dizayn fikrlash, texnik tafakkur, loyiha asosida o‘qitish, robototexnika, 3D modellashtirish, ijodiy yondashuv, tanqidiy fikrlash, muammolarni hal etish, motivatsiya, texnik bilimlar, fanlararo yondashuv, kompetensiyalar, muhandislik tafakkuri, ijodiy rivojlanish, texnologik savodxonlik, muhandislik loyihalari, raqamli ko‘nikmalar, ilmiy izlanish, innovatsion ta’lim, jamoaviy ish, muhandislik dizayni, amaliy tafakkur, ijodiy muhit, o‘quv faoliyati, kelajak kasblari, ta’lim integratsiyasi, metodika, STEAM loyihalari, ta’lim sifati.