24.11.2024 "Modern Science and Research" xalqaro ilmiy jurnali 1 seriyasi. Volume 3 Issue 11
Abstract. Ushbu maqolani yozishdan maqsad Arab tilshunoslik maktablarini o’rganishda oʻquvchiga yanada yaxshiroq tushuntirib berishdir. Basra, Kufa va Bogʻdod tilshunoslik maktablarining kelib chiqishi tarixi yoritilgan. Har bir maktabga asos solgan olim-u mutafakkirlar haqida ham bayon qilindi. Bu maktablar oʻziga xosdir. Misol uchun Basra maktabi soʻzlaring tuzilishi va ularning fonetik oʻzgarishga katta e’tibor qaratgan. Kufa maktabi esa nazariy tahlil qilishdan koʻra amaliy yondashuvga katta e'tibor qaratgan. Bogʻdod maktabi esa ikki maktabni birlashtirgan, shu toʻgʻrisida batafsil yoritgan. Asosiy xulosa shundaki Basra Kufa va Bogʻdod maktablarini kelib chiqish tarixini oʻrganish koʻzda tutildi.
Keywords: Arab tili, tilshunoslik, maktablar, ulamolar, aholi, Basra, Kufa, Bogʻdod, tarix, madrasa.