TEXNOLOGIYA DISKURSI VA YANGI MEDIA SIYOSIY IQTISODIYOTI

11.02.2024 "Modern Science and Research" xalqaro ilmiy jurnali 1 seriyasi. Volume 3 Issue 2

Abstract. Yangi media - bu monopoliya darajasidagi kontsentratsiyalar, foydani shakllantirish va kapital to'planishi sodir bo'ladigan sohadir. Yangi media sohasida axborot, mahsulot va xizmatlar an'anaviy ommaviy axborot vositalaridagi kabi kapitalistik bozor sharoitida ishlab chiqariladi va tarqatiladi. Tadqiqot doirasida raqamli aloqa sohasini belgilovchi kapitalistik aloqa uslubining elementlarini ochib berish uchun tanqidiy siyosiy iqtisod yondashuviga amal qilindi va yangi media sohasi bo'yicha adabiyotlar ko'rib chiqildi. Tadqiqotdagi adabiyotlarni ko'rib chiqish yangi media yondashuvlarining argumenti va diskursiv pozitsiyasiga nisbatan o'ziga xos toifalash va aniqlash imkonini berdi. Tadqiqotda, texnologiyani siyosiy iqtisod nuqtai nazaridan o'rganuvchi tadqiqotlar - liberal yoki neoliberal yo'naltirilgan texnologiya nutqidan farqli o'laroq - ishlab chiqarish kuchlari va ishlab chiqarish munosabatlariga urg'u berilganligi ko'rinib turibdi. Ushbu tadqiqot ishlab chiqarish kuchlari va ishlab chiqarish munosabatlari yangi media strukturasini qanday shakllantirishini o'rganadi.

Keywords: Yangi media


Telegram ZENODO OpenAire Copernicus Cyberleninka Google Scholar Impact Factor