SPORT MARKETINGIDA HOMIYLIK ALOQALARI

11.02.2024 "Modern Science and Research" xalqaro ilmiy jurnali 1 seriyasi. Volume 3 Issue 2

Abstract. Sport marketingi tushunchasi bilan bir qatorda sport industriyasi tushunchasi ham oldinga chiqdi. Sport marketingi ijtimoiy maqsadlarda sport va marketing sportlari orqali brendlarni marketingni anglatadi. Marketingni reklama qilish faoliyati shaxsiy sotish, reklama, jamoatchilik bilan aloqalar va reklamadan iborat. Jamoat bilan aloqa; Aynan ushbu faoliyatning tarkibiy qismi mijozlar bilan hissiy aloqalarni yaratish orqali ijobiy imidj yaratishga qaratilgan. Bundan tashqari, jamoatchilik bilan aloqalar faoliyatida aniqlanishi kerak bo'lgan maqsadli auditoriya doirasi kengaymoqda. Ushbu maqsadli auditoriya nafaqat sport xizmatlaridan bahramand bo'ladigan shaxslarni, balki ushbu xizmatga jalb qilingan turli guruhlar va muxlislarni ham o'z ichiga oladi. Jamoatchilik bilan aloqalar sohasida reklama uchun sarflangan xarajatlar jamiyatga foyda keltiradigan faoliyatda qo'llaniladi va reklamadan farqli o'laroq, maqsad ommaviy axborot vositalaridan joy sotib olishdan ko'ra, yangilikka ega bo'lgan ijobiy faoliyat orqali yangiliklar yaratishdir. Homiylik faoliyati institutlarga o'z ijtimoiy mas'uliyatini bajarishga yordam beradigan jamoatchilik bilan aloqalar faoliyatining bir qismini tashkil qiladi. Sport orqali marketing brendlari uchun homiylik investitsiyalariga qaramay, ijtimoiy sport marketingi uchun homiylik investitsiyalari brendlar tomonidan afzal ko'rilmaydi. Darhaqiqat, bu soha marketingni targ'ib qilish faoliyatiga erishish uchun ijtimoiy mas'uliyatni bajarishga xizmat qiladigan muhim kanaldir.

Keywords: Marketing, Sport Marketing


Telegram ZENODO OpenAire Copernicus Cyberleninka Google Scholar Impact Factor