Mazkur mavzuda XIX asr oxiri va XX asr boshlarida Toshkent shahrining demografik holati, aholining milliy, ijtimoiy va kasbiy tarkibidagi oʻzgarishlar tahlil qilinadi. Rossiya imperiyasi tomonidan Toshkentning bosib olinishi va bu davrda olib borilgan siyosiy, iqtisodiy islohotlar shaharning aholisi soni va tarkibida sezilarli oʻzgarishlarga olib kelgan. Ayniqsa, rus aholisi ulushining ortishi, yangi mahallalar va sanoat tumanlarining vujudga kelishi, migratsiya jarayonlari natijasida aholi tarkibining xilma-xillashuvi kabi omillar ko‘rib chiqiladi. Shuningdek, bu oʻzgarishlarning shaharning ijtimoiy-iqtisodiy hayotiga ta’siri ham yoritiladi.
Mazkur maqola punktuatsion savodxonlik muammolarini pedagogik jihatdan tahlil qilish va ularning yechimlari yo'llarini tadqiq etishga bag'ishlangan. Tadqiqotda punktuatsiya belgilaridan to'g'ri foydalanishning zamonaviy ta'lim tizimidagi o'rni, o'quvchilar va talabalar orasida kuzatilayotgan punktuatsion xatolar turlari hamda bu sohada qarashli pedagogik yondashuvlar tahlil qilingan. Adabiyotlar tahlili orqali punktuatsion savodxonlik darajasini oshirishning innovatsion metodlari va an'anaviy ta'lim usullarining samaradorligi baholanadi. Natijalar shuni ko'rsatadiki, punktuatsion savodxonlik muammolari kompleks yondashuv va zamonaviy pedagogik texnologiyalar qo'llanilishi orqali hal etilishi mumkin.
Ushbu maqola punktuatsiya tushunchasini va uning til ta'limidagi o'rnini o'rganishga bag'ishlangan. Tadqiqot adabiyotlar tahlili asosida olib borilgan bo'lib, punktuatsiyaning tilshunoslikdagi nazariy asoslari, ta'limdagi pedagogik yondashuvlar va zamonaviy o'qitish metodlari tahlil qilingan. Natijalar shuni ko'rsatadiki, punktuatsiya nafaqat yozma nutqni tashkil etuvchi texnik vosita, balki ma'no yaratish va kommunikativ samaradorlikni ta'minlovchi muhim til elementi hisoblanadi. Ta'lim jarayonida punktuatsiyani o'qitishning samarali metodlari ishlab chiqish uchun uning linguistik va pragmatik funksiyalarini chuqur anglash zarur.